Tonery a náplně

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Typ tiskárny nebo kazety

Modelová řada tiskárny

Náplň modelové řady

Kancelář a škola
IT a Elektronika
Akce a slevy

Zajímavosti ze světa tiskáren

Jak nás výrobci inkoustových tiskáren zavádějí?

Nedávalo se, jak lavina začalo šířit na různých webech video YouTuber Gregory Austina McConnella. Nešlo však o běžné weby nebo stránky, které šíří hoax a konspirační teorie. Ale o webové stránky, které se seriózně zabývají novinkami ze světa IT a různými událostmi ze světa sociálních sítí. Jednou z nich je australská stránka Mashable, která je zdrojem ověřených informací. Nabízí přehled o technologiích a digitální kultuře. Právě tam se objevil článek a zmíněné video mladého YouTuber.

Virální video se šíří sítěmi

Celé to začalo publikováním videa na YouTube, které na svém profilu umístil Gregory Austin McConnell. V dvanáct minutovém videu s názvem "Inkoustové tiskárny jsou podvod" docela důvěryhodně vypráví o své práci v telemarketingové centru, jako asistent technické podpory nejmenované počítačové společnosti. Ta má ve svém portfoliu kromě počítačové techniky i příslušenství k ní, fotoaparáty a tiskárny. Objasňuje práci asistenta, který věnuje 20% času na vyřešení problému zákazníka a 80 % na to, aby nabídl jiný produkt společnosti. Tímto tréninkem přístupu k zákazníkovi, projdou všichni zaměstnanci v této sekci. Jako asistent technické podpory měl přístup i k výrobním cenám rôznychvýrobkov, ik cenám inkoustových náplní. Tvrdí, že balení vícebarevných inkoustových náplní ve standardní kapacitě se prodávalo za částku 59,95 dolarů, zatímco náklady se vyšplhaly zhruba na částku 0,23 dolarů. K tomuto údaji se dostal, když při řešení problému se zákazníkem, chtěl nabídnout ještě tiskárnu nebo multifunkci. Na interní stránce společnosti ke které mají přístup pouze zaměstnanci uviděl dvě různé ceny produktu. Koncovou cenu uváděnou pro prodej a skutečné náklady společnosti na výrobu. Samozřejmě, že každá společnost, která chce být v zisku musí na výrobku i něco vydělat. V tom nevidí ani samotný Gregory problém. Problém však vidí v částce za výrobu inkoustových náplní a konečnou částku pro spotřebitele. Ta se navýšila 260 násobně. Na odlehčení dodává, že jde o nejdražší tekutinu hned po jedu kobry, za vůní legendární Chanel 5, inzulínem a ortuťou.Skritizoval výrobců inkoustových tiskáren, kteří sice dávají do vývoje nemalé prostředky, přesto je cena za náplně stále stejně vysoká. Přirovnal to přímo k systému prodeje "Razor & Blades model". Jde o systém, kde se produkt prodává za nízkou cenu, ale náhradní produkty nebo náplně za cenu, která výrobci vydělá, protože se neustále musí doplňovat.

To ještě není všechno o co se mladý YouTuber podělil. Shrnul všechny praktiky výrobců, kterými dokážou co nejvíce vydělat na inkoustových tiskárnách. Jednou z nich je chip, který má sledovat hladinu a kvalitu inkoustu. Pokud chip zjistí, že jedna z barev došla automaticky odstaví další tisk, dokud se nenahradí spotřebována barva novou. Stejně kapacita inkoustu v náplní, ta je signalizována spíše než fyzicky dojde k úplnému spotřebování inkoustu. Jde o falešné upozornění. Gregory převedl reset chipu, když náplň kterou detekovány tiskárnu, jako prázdnou znovu rozjel. Zamyslel se i nad tím, proč při černobílém tisku využívají barevné inkoustové tiskárny i azurový inkoust. Vždy přimíchají do černé i trochu jiné barvy.
Video aktuální zaznamenalo přes 590 000 zahlédnutí a stalo se virální videem. Na závěr YouTuber zničí svou tiskárnu, jako protest toho, že v 21. století když vyslal Musk auto do vesmíru stále nedokážou společnosti nabídnout spotřebitelům cenově respektovány inkoustové náplně.

Co dodat na závěr?

Uživatelé si našli cestu, jak se vyhnout přeplácení originálních inkoustových náplní. Pomohli jim k tomu výrobci třetích stran, kteří sice také výrobní cenu navýší, ale nemusejí do ní přenést i náklady na výrobu samotného zařízení. Proto je cena alternativních inkoustových náplní cenově mnohem dostupnější, než je tomu u originálních náplních. Dalším krokem výrobců při alternativních inkoustových náplních je vysoká kvalita a dodržení všech mezinárodních standardů. Do jaké míry zmíněné virální video mladého YouTuber zasáhlo do černého, ​​a zda se k tomu někdo z výrobců tiskáren vyjádří je sporné. Ačkoli samotný Gregory blíže nespecifikoval o jakou společnost jde, na internetu se objevily spekulace o výrobci HP. Před několika lety se podobné tématu věnoval i jistý zahraniční web, když poukázal na stále se zmenšující množství inkoustu v originálních inkoustových kazetách.

Každopádně spotřební materiál, kterým jsou i inkoustové náplně by měl odpovídat tomu i dostupnou cenou. Aby uživatelé při tisku inkoust spotřebovaly bez strachu z toho, jak se to promítne na jejich peněžence. Dražší modely tiskáren a multifunkcí, které používají velkokapacitní zásobníky jsou dobrou cestou, jak snížit náklady za inkoust. U levnějších modelů inkoustových tiskáren se často cena zařízení rovná ceně náplní, tam je výhodnější sáhnout právě po alternativních náplních.

Nastavení cookies

Naše webové stránky používají soubory cookie ke zlepšení uživatelského zážitku. Používáním našich webových stránek souhlasíte s nezbytnými soubory cookie v souladu s našimi zásadami používání souborů cookie. Přečíst více

Soubory cookie jsou malé textové soubory, které webové stránky, které navštívíte, ukládají do vašeho počítače. Webové stránky používají soubory cookie, aby uživatelům umožnily efektivně se orientovat a provádět určité funkce. Soubory cookie, které jsou nezbytné pro správné fungování webových stránek, je možné nastavovat bez vašeho svolení. Všechny ostatní soubory cookie je nutné před nastavením v prohlížeči schválit. Svůj souhlas s používáním souborů cookie můžete kdykoli změnit na naší stránce.